4 חברות ישראליות שעשו את הבלתי יאומן

נובמבר 26, 2019

4 חברות ישראליות שעשו את הבלתי יאומן

יש לא מעט חברות ישראליות שהצליחו לחדור לשוק העולמי ולהצליח בו. זה בכלל לא מובן מאליו אם שמים את הפרטים הטכניים של מדינת ישראל על השולחן – מדינה צעירה, בלי הרבה כסף למחקר ופיתוח אבל עם המון המון מוחות מצוינים ומוטיבציה להצלחה.

במאמר זה קיבצנו עבורכם 4 חברות שעשו זאת, בגדול. אין כמעט מדינה בעולם שלא משתמשת בטכנולוגיה שאותן חברות פיתחו, והכל קרה כאן, במדינתנו הקטנה גדולה.

מובילאיי

חברת מובילאיי הוקמה בשנת 1999 על ידי פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם. מרכז הפיתוח של החברה יושב בירושלים. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות סיוע מתקדמות לנהג.

המערכת מתבססת על טכנולוגיה של עיבוד תמונה וכוללת מצלמה אחת שמתריעה לנהג בזמן אמת מסכנות צפויות. פיתוח זה מסייע רבות לנהג ונותן לו עוד עין מפקחת.

מובילאיי בעצם יצרה תשתית בדרך לפיתוח רכב אוטונומי ועובדת בשיתוף עם כל תעשיית הרכב העולמית.

בשנת 2017 נמכרה חברת מובילאיי לחברת אינטל תמורת סכום גבוה של 15.3 מיליארד דולר. את המערכת שפיתחה וייצרה מובילאיי ניתן למצוא כיום בהרבה מאוד חברות רכב שונות שכבר בתהליך ייצור המכונית דואגים להרכיב את השבב של מובילאיי.

כיום עסוקה החברה בפיתוח מכונית אוטונומית ללא נהג בשיתוף עם מספר חברות רכב ידועות.

צ'ק פוינט

צ'ק פוינט נוסדה בשנת 1993 על ידי שלמה קרמר, מריוס נכט וגיל שויד. משרדיה הראשיים ממוקמים בתל אביב ובסן קרלוס. מרכזי הפיתוח של החברה נמצאים בארצות הברית, בשוודיה ובבלרוס.

החברה עוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, אבטחת מחשבים ורשתות, אבטחת מכשירים ניידים וענן וכמובן עוסקת בפיתוח תוכנות של חומת אש ואבטחה מתקדמת מפני איומי סייבר.

במהלך השנים רכשה חברת צ'ק פוינט לא מעט חברות מצוינות שהעלו את מניותיה והצלחתה. צ'ק פוינט פועלת כבר שנים רבות בהצלחה רבה ובמגמת עלייה מתמשכת. התחום בו עוסקת החברה הוא תחום לו זקוקות מדינות רבות ברחבי העולם ולכן סביר להניח כי צ'ק פוינט כאן, כדי להשאר.

>>מיהי המדינה הכי חדשנית בעולם?

טבע

חברת התרופות טבע נוסדה בשנת 1944. היא נחשבת לחברה ישראלית- אמריקאית והיא מתמחה בעיקר בפיתוח תרופות גנריות אך מפתחת גם תרופות מקור.

אתרי הייצור, המחקר והשיווק של חברת טבע ממוקמים בישראל, באירופה ובאמריקה הצפונית ובסך הכל היא פועלת בכ 60 מדינות שונות.

חברת טבע פועלת כיום תחת הFDA אחרי שקיבלה את אישורו בשנת 1980. את ההישג המשמעותי ביותר של החברה אפשר לזקוף לזכות תרופה שפותחה במכון ויצמן בשם קופקסון, תרופה נגד מחלת הטרשת הנפוצה.

זו נחשבת לאחת התרופות הטובות ביותר למחלה זו בשוק העולמי, ומאז אותו יום החלה חברת טבע לא רק לעסוק בשיווק תרופות גנריות אלא גם בפיתוח תרופות מקור.

במהלך השנים עשתה חברת טבע רכישות של לא מעט חברות שהגדילו את ערכי מנית טבע. בשנת 2017 נכנסה טבע למשבר לא קטן עקב חוב של כ 40 מיליארד דולר. משבר זה גרר אחריו צמצום של פעילות החברה ופיטוריהם של לא מעט עובדים.

נטפים

נטפים הוקמה בשנת 1965 בקיבוץ חצרים. הרעיון הראשוני היה של שמחה בלאס שהיה מהנדס מים. חברת נטפים היא חברת השקיה ישראלית המיועדת לחקלאות ומציעה מגוון רחב של פתרונות השקיה חכמים וחסכוניים במים. בראש החברה עומד כיום המנכ"ל רן מידן.

כיום נטפים שולטת ביותר מ 30 אחוזים משוק ההשקיה בטפטוף העולמי. בשנת 1981 היא הקימה את חברת הבת הבינלאומית שלה בארצות הברית. כיום יש לה כבר כ 29 חברות בת וכ17 מפעלי ייצור כל רחבי העולם.

לא רחוק היום כי יצטרפו לרשימה זו עוד חברות ישראליות רבות שבימים אלו שוקדות על פיתוח מוצר חדשני ופורץ דרך.

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...