התמכרות לטלפונים הניידים

נובמבר 26, 2019

התמכרות לטלפונים הניידים

הטלפונים הניידים נכנסו אלינו לפני מספר שנים והם כאן כדי להישאר. כמעט ואין אדם בלי טלפון חכם כיום, שמשרת אותו לשלל מטרות שהעיקרית שבהן היא לאו דווקא שיחות טלפון.

מכאן ועד התמכרות לאותם מכשירים קטנים שיש בהם פשוט הכל, הדרך היא קצרה ותלולה. רבים מהאנשים שברשותם טלפון נייד מכורים אליו, גם אם הם לא מודעים לכך או לא ירצו להודות בכך.

במאמר זה תוכלו לקרוא על ההשפעות של שימוש מופרז בטלפונים הניידים ואת המשמעויות העתידיות של התמכרות מסוג זה.

נזקים פיזיים ובעיות בריאותיות שונות

פיזיותרפיה לכף יד נהייתה נפוצה ופופולרית בשנים האחרונות וזאת עקב שימוש הולך וגובר במכשיר הטלפון הנייד. אנשים רבים סובלים ממכאובים שונים בכף היד עקב שימוש של שעות מרובות במכשיר הטלפון הנייד.

גם העיניים נפגעות מבהייה ממושכת במסכים ואנשים רבים ביניהם בני נוער נזקקים למשקפיים. התמכרות זו לא חסה גם חוליות הצוואר העליונות ועמוד השדרה.

המנחים בהם הצוואר שלנו נמצא במהלך צפייה בטלפון הנייד מזיקה לו ואם לא דואגים לפעילות ספורטיבית ושחרור המקום מדי שעה לפחות, הנזק נשאר לטווח ארוך ומתחילים גם כאבים.

גם המוח שלנו נפגע משימוש נרחב בטלפון הסלולרי,  בעיקר בקרב ילדים ונוער בהם המוח עוד נמצא בשלבים של התפתחות.

>>שימוש בטלפון סלולרי וההשפעות שלו על הגוף שלנו

בעיות בתקשורת

מי שיושב מול מסך כל היום, אין זה משנה אם מדובר על מסך מחשב, מסך טלוויזיה או מסך של טלפון נייד – מבודד את עצמו מהחברה ובכך חוסם תקשורת עם הסביבה.

כשמדובר על התמכרות לטלפון הנייד, אותו ניתן לשאת איתנו לכל מקום, המצב מחמיר. קשה מאוד למנן את שעות השימוש בטלפונים הניידים למתבגרים ולמבוגרים ולכן ישנם אנשים שמתמכרים לדבר ומפסיקים לתקשר עם אנשים.

הראש שלהם נמצא תמידית במסך. אם ילד צעיר נמצא במצב זה סביר להניח כי הוא לא ידע איך לפתח מיומנויות חברתיות ולא ידע ליצור חברויות חדשות וכך ישאר מבודד חברתית.

השמנת יתר

תופעת ההתמכרות למסכים בכלל ולטלפונים ניידים בפרט, יצרה בעיה נוספת של השמנת יתר בקרב בני נוער וילדים.

במקום לצאת החוצה ולשחק עם חברים הילדים מעדיפים להיצמד למסך הקטן רוב שעות היום. ידוע שישיבה ממושכת היא גורם להשמנה וזאת מכיוון שהילדים אוכלים חטיפים מבלי לשים לב ולא פורקים את האנרגיה המצטברת בשום מקום לאחר האכילה.

השמנת יתר ניתנת לטיפול, אבל חשוב יותר הוא כי ההורים ידעו להגביל את ילדיהם לשעות צפייה מסוימות ביום וידרבנו אותם לצאת החוצה לשחק עם חברים ובכך ימנעו את מצב ההשמנה וחוסר התקשורת מבעוד מועד.

 

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...