שימוש בטלפון סלולרי וההשפעות שלו על הגוף שלנו

נובמבר 26, 2019

שימוש בטלפון סלולרי וההשפעות שלו על הגוף שלנו

שימוש בטלפון סלולרי משפיע רבות על מערכות הגוף שלנו. אם פעם טלפון סלולרי היה משמש אך ורק לשיחות טלפון, כיום שימושיו נרחבים הרבה יותר והטלפון הסלולרי הפך בעצם למעין מחשב קטן.

בגלל השינוי שהטלפון הסלולרי עבר בשנים האחרונות, ישנה עלייה רבה בשימוש בו ועקב כך גם נוצרו בעיות בריאותיות שונות.

במאמר זה תוכל לקרוא על כמה מהבעיות הללו ולבדוק עם עצמכם אם גם אתם נמנים עם אותם אנשים שהחלו לסבול מבעיה גופנית כזו או אחרת.

כאבים שונים בעמוד השדרה

שימוש תכוף בטלפון הסלולרי גורם לגוף לשהות במנח מסוים לאורך שעות ארוכות. הנפגע העיקרי מכך הוא עמוד השדרה הצווארי.

המנח בו הגוף נמצא, עם מעין הטיה של הצוואר כלפי מטה, הוא אינו מנח שטבעי ומוכר לגוף ועקב כך נוצרים כאבים ונזקים שונים לעמוד השדרה העליון.

כידוע, עמוד השדרה הוא חלק חשוב מאוד בגוף האדם, אם חלקים בו נפגעים בצורה קשה זה יכול אפילו להוביל לשיתוק, על כן יש להיזהר ולשים לב כמה שעות מהיום אתם משתמשים בטלפון הסלולרי, ועקב כך נמצאים במנח שמסוכן לבריאות שלכם.

כאבים בכפות הידיים

גם כפות הידיים ובעיקר היד הדומיננטית שלכם, נמצאות שעות רבות בפעילות לה לא היו רגילות. הפעילות המואצת הזו גורמת לכאבים ובעיות בפרקי כף היד.

כשיד דומיננטית אינה מתפקדת כראוי זה פוגע באיכות החיים שלנו ועל כן יש לשים לב ולטפל ביד בעזרת פיזיותרפיה מותאמת וכמו כן הפחתת שעות השימוש בסלולר, ביד זו.

בעיות ראייה

צפייה ממושכת במסכים מובילה לעיתים לבעיות ראיה אצל אנשים מסוימים. לכן גם שימוש בטלפון הסלולרי למטרות שונות כגון קריאה, גלישה באתרים, קנייה מקוונת, משחקים ועוד, גורמת בסופו של דבר לבעיות בראיה.

בעיות בראיה גורמות לכאבי ראש חזקים וכך נפגעת איכות החיים שלכם. תוכלו לשנות זאת ולהשתמש פחות ופחות במכשיר הסלולרי שברשותכם ובכך להפחית את הנזקים הבריאותיים.

השמנה

השמנה נמצאה כבעיה בריאותית נפוצה מאוד בשנים האחרונות בקרב ילדים, בני נוער וגם במבוגרים. אחת הסיבות לכך היא שימוש מופרז בסלולרי שמונע מאותם אנשים לצאת לפעילות פיזית בחוץ כגון משחק עם חברים, פעילות גופנית סדירה וכדומה.

בנוסף, עצם הישיבה בבית גורמת לאכילה מוגזמת של חטיפים ודברי מתיקה שונים, ומוסיפה קילוגרמים מיותרים לגוף האדם.

גם נתון זה הוא לגמרי בידיים שלנו, וניתן בקלות לפקח על שעות השימוש בסלולר. אתם תוכלו לדאוג כי לילדיכם תהיה תמיד גישה לפעילות פיזית אלטרנטיבית עם חברים מחוץ לבית, ובסופה תוגש להם ארוחה טעימה בריאה ומזינה.

קרינה

לא ידוע רבות על ההשפעה של הקרינה מהטלפון הסלולרי על גוף האדם. אין הרבה מחקרים בנושא וכנראה לא סתם. אם אנשים היו יודעים את נזקי הקרינה הם היו נאלצים להפסיק להשתמש בטלפונים הניידים שלהם.

ועל כן הם מעדיפים לא לדעת ולהמשיך בשגרת חייהם הנוחה. את נזקי הקרינה נדע רק בעוד מספר שנים ארוכות קדימה, אבל עד אז כדאי להימנע כמה שיותר מקרינה סלולרית מכוונת.

את כל אחת מהבעיות הבריאותיות שהצגנו במאמר זה ניתן לצמצם בכך שתפחיתו בהדרגה את השימוש בטלפון הנייד, מכיוון שככל הנראה אתם מכורים לטלפונים הניידים שלכם.

אתם תראו כי הדבר הזה יעשה לכם רק טוב גם מהבחינה הפיזית וגם מהבחינה החברתית. פתאום יהיה לכם זמן לפגוש חברים, לדבר איתם ולא להיות תקועים לבדכם מול המסך כל היום.

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...