פיקוח על גלישה באינטרנט בבית עם ילדים – חובה

נובמבר 26, 2019

פיקוח על גלישה באינטרנט בבית עם ילדים – חובה

כמעט אין כיום בית בישראל שאין בו מחשב המחובר לאינטרנט. כשיש ילדים בבית שיש להם גישה למחשב, צריך לפקח עליהם וללמד אותם גלישה בטוחה מהי.

יש מיליוני אתרים אשר לא מיועדים לילדים, ובכל זאת לילדים יש גישה אליהם. הנזק הפסיכולוגי שיכול להגרם לילד מצפיה בתכנים לא לו הוא גדול, ולכן חשוב מאוד לבצע פעולה מונעת.

כמו כן ניתן למצוא אנשים רבים שרק מחפשים "ללכוד ברשתם" את אותם ילדים תמימים. אותם אנשים פועלים בתחכום רב ומפתים את הילדים בדרכים שונות לפגישות פנים אל פנים.

על כן יש לשמור על ילדיכם מכל משמר גם כאשר אתם חושבים שהם בטוחים, בזמן שהם יושבים בחדר הסמוך אליכם בבית אל מול מסך המחשב.

הקפידו לסנן תכנים

סינון תכנים הוא בגדר חובה. ישנה אפשרות לחסום אתרים מסוימים לגלישה או לקודד קוד גישה לכניסה לאינטרנט. כך או כך הפתרון הזה שתמצאו ודאי יהיה זמני, עד שהילד שלכם ילמד איך לעקוף אותו ולהמשיך הלאה לגלישה רחבה.

לכן הסינון וההגבלה שלכם ההורים על ידי הסבר לוגי לילד מה מותר ומה אסור – הוא הכרחי בעניין זה.

תכנים לא ראויים כמו אתרי פורנוגרפיה, אתרים עם אלימות קשה ואתרים שיצרו פדופילים על מנת למשוך אליהם ילדים צצים כמו פטריות אחרי הגשם. כל יום נחסם אתר אחד וקמים במקומו חמישה חדשים.

מאוד קשה לפקח על האינטרנט ברמה המערכתית או הממשלתית ולכן ההורים הם אלו שצריכים לקחת את המושכות לידיים בעניין זה.

ישנן מדינות שעשו הגבלה כללית ובכל רחבי המדינה יש פיקוח והגבלת גלישה, מצב כזה הוא בעייתי מכיוון שהוא שולל גם את הדברים החיוביים שמביא איתו האינטרנט, ומבטל את חופש הבחירה וחופש הביטוי לכלל האוכלוסייה.

>>3 אתרי אינטרנט לילדים

הגבילו את שעות הגלישה

ילדים יכולים לשבת במשך שעות ארוכות מאוד מול מסכים. לא משנה אם מדובר בצפייה בטלוויזיה, משחק מחשב או גלישה באינטרנט – הם פשוט נשאבים לכך.

יש לשים לב לכמות הזמן בה יושב הילד מול מסך (כל מסך) ולהגביל אותה לפי גילו. מחקרים רבים הראו את הנזקים הרבים שצפייה ממושכת במסכים גורמת לגוף האנושי.

סכמו עם ילידיכם על זמן ריאלי שמקובל על שני הצדדים. עיזרו להם לאכוף אותו בעזרת טיימר והכנה מראש רגע לפני שנגמר זמן המסך, וזאת על מנת שיהיה להם קל יותר להצליח לסיים פעילות אהובה, ולעשות זאת בכיף מבלי להילחם איתכם ההורים.

תלמדו את ילדיכם גלישה בטוחה באינטרנט

אם הילדים שלכם גדולים מספיק ואתם סומכים עליהם, רצוי ללמד אותם קצת על מהי גלישה בטוחה, למה היא נחוצה ואיך מבצעים זאת.

ילד שמבין את ההיגיון מאחורי ההסבר שלכם יוכל לשתף איתכם פעולה בקלות. הוא יבין כי אתם רוצים לטובתו. הוא יבין כי יכול להיווצר לו נזק גופני עקב צפייה ממושכת והוא יבין כי ישנם חומרים מסוימים שמצויים באינטרנט שאינם מיועדים לילדים.

ילד שיבין כי אתם סומכים עליו ומשתפים אותו בסיבות להגבלות הרבות שיש לשים בעת גלישה באינטרנט, ירגיש כי אתם מכבדים אותו ומעריכים אותו וזה יסייע לו בשיתוף פעולה איתכם, ובהבנה ובקבלה אמיתית של ההגבלות שאתם שמים לו, בכל הקשור לגלישה באינטרנט.

 

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...