5 הערים החדשניות ביותר בעולם

נובמבר 26, 2019

5 הערים החדשניות ביותר בעולם

לא מעט טכנולוגיות חדשות ומבטיחות מומצאות מדי יום על ידי אנשים מוכשרים וחכמים מאוד. האנשים הללו, בשילוב תמיכה כלכלית ומורלית, מצליחים להחדיר חידושים רבים מאוד בעולם שלנו.

אבל לא מספיק להיות איש חכם, אתה צריך גם להיות במקום הנכון. אנשים שנולדו בערים הנחשבות חדשניות ככל הנראה יוכלו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם ביתר קלות, ולהמציא עוד ועוד טכנולוגיות שיסייעו לעולם.

במאמר זה תוכלו לקרוא על חמשת הערים החדשניות ביותר בעולם, שנבחרו בקפידה על פי קריטריונים מסוימים.

איינדהובן – הולנד

איינדהובן היא עיר הממוקמת בדרום הולנד ומתגוררים בה כ440,000 תושבים. היא נחשבת כעיר יצירתית מאוד ואף תפסה שם של "בירת העיצוב התעשייתי" בהולנד כולה.

היא ידועה כבר שנים רבות כמרכז הטכנולוגי האירופאי ויש בה לא מעט אוניברסיטאות וחברות העוסקות בפיתוח וחידושים טכנולוגיים.

איינדהובן דורגה במקום הראשון במדד החדשנות של העולם כולו, עם 22.6 פטנטים לכל 10,000 תושבים, וזכתה בלא מעט פרסים המוכיחים את יכולותיה הגבוהות.

סן דייגו – ארצות הברית

העיר סן דייגו, בארצות הברית היא עיר בדרום מערב מדינת קליפורניה. נחשבת לעיר הבירה של מחוז סן דייגו והיא השנייה בגודלה במדינת בקליפורניה והשמינית בגודלה בארה"ב כולה.

יש בה אקלים נוח ומתגוררים בה כ 1.4 מיליון תושבים. על פי מדד החדשנות היא ממוקמת במקום השני והמכובד מאוד. יש בה לא מעט אוניברסיטאות ובסיסים צבאיים.

סן דייגו נמצאת בשנים אלו במעבר לשימוש ב 100 אחוז חשמל שמקורו אנרגיות מתחדשות, תהליך שיימשך לפחות 20 שנה. אנשי העיר לא מסתפקים רק בכך אלא החליטו על תהליך של צימצום 50 אחוז מפליטת גזי החממה של העיר.

>>4 חברות ישראליות שעשו את הבלתי יאומן

סן פרנסיסקו – ארצות הברית

סן פרנסיסקו היא העיר הרביעית בגודלה במדינת קליפורניה, ומתגוררים בה כ 883,305 תושבים. היא ממוקמת בקצה הצפוני של חצי האי סן פרנסיסקו.

סן פרנסיסקו נחשבת למרכז הכלכלי, התרבותי והתעבורתי של אזור מפרץ סן פרנסיסקו, והיא מוקד תיירותי בינלאומי. יש בה כשלושים מוסדות כלכליים בינלאומיים וגם מרכז של תעשיית ההייטק הבינלאומית.

נכון לשנת 2019 היא גם העיר האמריקאית בעלת הדירוג הגבוה ביותר בדירוג מחייה עולמי ועל פי מדד החדשנות היא ממוקמת במקום השלישי.

מאלמו – שבדיה

מאלמו היא עיר נמל ובירת מחוז סקונה שבדרום שבדיה. היא העיר השלישית בגודלה ובחשיבותה במדינה וגרים בה כרבע מיליון תושבים.

עיר זו עברה מהפך ומעיר אפורה ושוממת הפכה לעיר תוססת חיים עם הרבה מאוד מרכזי תרבות המושכים אליהם תיירים רבים. הנגישות הימית הנוחה למאלמו הפכה אותה לעיר מובילה במסחר.

מאלמו היא עיר צעירה מאוד וכחצי מתושביה הם מתחת לגיל 35. בעיר יש אוניברסיטאות מובילות במגוון תחומים כגון אוניברסיטת מאלמו, האוניברסיטה הימית העולמית של האו"ם, פקולטות מהאוניברסיטה הגדולה והוותיקה בעיר לונד בינהין הפקולטה לאומנויות, לתאטרון ולמוזיקה.

מאלמו ממוקמת במקום הרביעי על פי מדד החדשנות.

גרנובל – צרפת

העיר גרנובל שבצרפת ממוקמת בדרום מזרח המדינה לרגלי האלפים הצרפתיים. היא בירת מחוז איזר שבחבל אוברן רון אלפ.

גרנובל זכתה לכינוי "עיר הבירה של האלפים" וזוכה לעיתים קרובות לביקור הטור דה פראנס היוקרתי. על פי מדד החדשנות היא נמצאת במקום החמישי.

ראש העיר של גרונבל החליט לוותר על הכנסות במיליני יורו לטובת עיר בלי פרסום שלטי חוצות, ובמקום זה הוא שתל בעיר עצים רבים ויצר שטחים המיועדים לאומנות רחוב, מיצגי תרבות ופרויקטים חברתיים.

בעקבות מהלך זה העיר הרוויחה יחסי ציבור מצוינים, תיירות ירוקה, וערך דירות שרק עולה ועולה משנה לשנה.

בכל אחת מהערים שמדורגות בחמישייה הראשונה של מדד החדשנות, נעשה מהלך שהעלה את רמת חיי התושבים בעיר. יכול להיות שמי שחי באיכות חיים טובה, אינו נמצא בשגרה שוחקת ומעייפת, יכול לפנות את זמנו לטובת המצאות של עוד ועוד פטנטים עולמיים.

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...