יש לכם פרויקט חדש? בין אם מדובר באלבום מוסיקלי, ספר או מיזם שהולך לשנות את העולם, כדאי לכם לדעת שיטה שעובדת לגיוס כסף.
אם חשבתם שאתם צריכים להתחיל לעבור בין משקיעים עשירים ולהתחנן בפניהם שישקיעו בכם, יש לנו חדשות בשבילכם.
הכירות את שיטת גיוס ההמונים!
מה זה גיוס המונים?
גיוס המונים (Crowdfunding), כהגדרה, זו שיטה לגייס כסף לפרויקט מקבוצת אנשים גדולה דרך האינטרנט, במקום דרך משקיעים בודדים.
המשקיעים הרבים שמים סכום נמוך, וכתוצאה מהשתתפות מרובה של משקיעים, נוצר סכום יפה ומכובד למיזם שמגייס את הכסף.
היזמים, מצידם, מציעים עבור כל סכום של השקעה, תמורה כלשהי.
אם מדובר במוצר, אפשר להציע את המוצר במחיר השקה מיוחד למשקיעים. אם מדובר בגיוס כסף לאיזשהו מיזם רוחני יותר (כמו עמותה לדוגמא) אפשר להציע מתנות שונות (כמו חולצה, בקבוק יין עם תווית של העמותה, או כל רעיון יצירתי אחר).
בסופו של דבר, נוצר מצב שבו המשקיעים מוכנים לשים סכום כסף קטן תמורת משהו שווה ערך לכסף שהוא שמים, והיזם מרוויח מזה סכום נכבד שמאפשר להתניע את הפרויקט.
לאיזה תחומים נהוג לגייס כסף בגיוס המונים?
גיוס כסף משמש לתחומים מגוונים מאד. לא רק למיזמי הייטק וגאדג'טים. התחומים המוכרים הם:
- פיתוח מוצר בעיקר בתחומים טכנולוגיים וגאדג'טים
- פיתוח תוכנה
- מוצרי צריכה
- אלבומי מוסיקה
- ספרים חדשים
- גיוס כסף לעמותות
- השקעות נדל"ן (חדש יחסית)
כמה עולה להרים קמפיין כזה?
עניין ההשקעה בפרויקט משתנה בין התחומים השונים.
לצורך העניין, אם אתה אומן שמעוניין להשיק אלבום חדש דרך גיוס כסף מההמון (תמורת הדיסק שלך לדוגמא), ההשקעה תהיה מאד תמציתית.
תצטרך תוכן שיווקי משכנע שיניע את הקהל שלך להשקיע ולרכוש מראש אלבום. לא תצטרך להוכיח יותר מדי. ומי שירצה, יכנס.
לעומת זאת, אם מדובר במוצר חדש שאתה מפתח, זה כבר סיפור אחר. כדי שהמשקיעים הפוטנציאליים שלך יבינו במה מדובר, עליך להביא איזשהו מוצר יחסית מתקדם שיכול להוכיח להם את אופן הפעולה, המראה והמותג, כדי שאלה ישתכנעו להצטרף לחגיגה.
מדובר בהשקעת כסף בתהליך פיתוח אבטיפוס, הכנת תכנים שיווקיים ברמה גבוהה מאד (וידאו, דפי תוכן, פלטפורמות שיווק שונות), הקמת מערך ייצור יקר וכו'..
לכן קשה לאמוד את זה, וכל פרויקט נמדד בפני עצמו.
כן אפשר להגיד שצריך להכין סכום כסף מכובד. אבל בהנחה שאתם מפתחים מיזם מעולה ומוצלח, אין לכם יותר מדי סיבות לדאגה. הסכום יכוסה ותוכלו להתחיל לעבוד.
איך ממשיכים מכאן?
עכשיו יש לכם מושג מאד בסיסי מה הוא הרעיון של גיוס המונים. זו התחלה טובה לקראת דרך מרתקת להשקת המיזם הבא שלכם.
עכשיו עליכם להיכנס וללמוד יותר לעומק על התחום דרך פלטפורמות גיוס ההמונים הקיימות (חפשו בגוגל Kickstarter, Headstart בתור התחלה), ולהתקדם בהתאם למיזם שלכם.
קמפיינים מוצלחים לדוגמא
צידנית משוכללת – פרויקט שגייס מליוני דולרים דרך קמפיין ב-Kickstarter
אם אהבתם את התוכן הזה, אתם מוזמנים לשתף אותו עם חבר או שניים.. לא יזיק 🙂
ואם יש איזשהי שאלה, תכתבו בתגובות!
בהצלחה