הקשר בין ירידה במשקל לחוסר שמחת חיים

דצמבר 9, 2020

הקשר בין ירידה במשקל לחוסר שמחת חיים

יש לא מעט אנשים שמנים שהם שמחים ומאושרים, וגם אנשים רזים שהם חסרי שמחת חיים. אז למה כולנו שואפים להיות רזים?

מתי נכנס הטרנד הזה לחיינו שמי שרזה הוא בהכרח שמח ומאושר? למה יש כל כך הרבה התעסקות במראה חיצוני, ולמה אנשים שופכים ים של כסף על דיאטות וחושבים שזה מה שיגרום להם להיות מאושרים?

כוחה של התקשורת ושל תעשיית הדיאטות הוא רב. כל פרסום של דיאטה חדשה שווה הרבה כסף בעולם הפרסום וכולם רוצים להיות עשירים כי הם חושבים שזה מה שיהפוך אותם למאושרים.

אז בואו נגלה לכם סוד – רזון לא מביא אושר. וגם כסף לא. האושר בא מבפנים ולא קשור לסממנים חיצוניים.

המוח, הגוף והנפש אחד הם

גוף ונפש אחד הם. אין בכך כל ספק. אי אפשר להפריד בין מה שקורה לאדם בנפשו ובין מה שקורה לגופו בעקבות כך ולהפך, וגם לא צריך להפריד.

כל מה שצריך זה להבין את זה ולהשלים עם זה. לדוגמא אם עבר על אדם מסוים משבר נפשי לא פשוט, הגוף בהכרח יגיב לזה בכל מיני צורות ויאותת לו שצריך לטפל בנפש.

וגם להפך – אם אנו חולים במחלה קשה הנפש דועכת ואם לא נחזק אותה במגוון דרכים, במקביל לתרופות שניתנות לטיפול במחלה, אנו לא נצליח להחלים עד הסוף.

לכן אדם שמן מדי שרוצה לרדת במשקל ולעשות דיאטה, חשוב שהוא יבין קודם כל מאיפה הצורך הזה נובע – אם זהו צרוך פנימי והוא מרגיש כי הוא באמת רוצה את זה וצריך את זה – אז זה בדיוק הזמן עבורו.

אבל אם זהו צורך שנובע ממשהו חיצוני כמו דרישות החברה, או איזה פרסומת שהוא ראה – זה לא הזמן לעבור תהליך כזה.

כל אדם צריך תמיד לשאול את עצמו את השאלות הנכונות ולראות מה מתאים למי ומה שהוא באותה נקודת זמן בה הוא נמצא.

חשוב לדעת – חומרים מסוימים גורמים לתחושות שונות בגוף

יש דיאטות מסוימות בשוק שגורמות לירידה מהירה במשקל. אבל מה קורה אחר כך? מישהו אי פעם מדבר על זה? ברוב המקרים תהייה עלייה חדה במשקל, וגרוע מכך – מצבי רוח וחוסר גדול בשמחת חיים.

אף אחד לא מאחל לעצמו תחושות כאלו ולכן חשוב מאוד להגיע לתהליך של ירידה במשקל ממקום שלם, ומתוך רצון אמיתי.

התחושות האלו הרבה פעמים נובעות מכל מיני חומרים מדכאי תאבון שאדם צריך לקחת במסגרת אותה דיאטה מהירה ואותם חומרים הם לא רק מדכאי תאבון אלא גם מדכאי מצב רוח.

חשוב להבין שאין תרופות קסם לדיאטה ולירידה במשקל. זהו תהליך ארוך טווח ומורכב הכולל גם נפילות בדרך, אבל אם אדם מגיע לתהליך כזה ממקום שלם ומלווה באיש מקצוע טוב ואיכותי, סביר כי הוא יצליח לעמוד במשימה.

 

דכאון והשמנה

ישנו קשר גדול בין דכאון ועלייה במשקל. ניתן לראות הרבה מאוד אנשים שהיו בתהליך של ירידה במשקל שכלל חומרים מסוימים שבסופו של דבר גרמו לאותם אנשים להיכנס לדיכאון ולעלות כפול במשקל מהמשקל ההתחלתי בו הם היו.

אכילה רגשית היא אחד הפרמטרים לעליה במשקל כשאדם נמצא בדיכאון קליני שאינו מטופל. ישנם גם תסמינים הפוכים, של רזון יתר אצל אנשים מסוימים שלוקים בדיכאון.

שני המצבים ההלו הם מסוכנים הן לגוף והן לנפש וניתן אף למות מהם. תהיו עם היד על הדופק ואל תעשו דברים שאתם לא שלמים איתם מבפנים.

 

*פוסט זה הינו חוות דעת בלבד. אינו מהווה שום תחליף לייעוץ מקצועי על ידי יישות מוסמכת. שימוש בידע המשותף על אחריות הקורא.

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...