בני הגיל השלישי וטכנולוגיה מתקדמת

נובמבר 26, 2019

בני הגיל השלישי וטכנולוגיה מתקדמת

הטכנולוגיה בעולם הולכת ומתקדמת במהירות שיא. כל יום יוצא טלפון סלולרי חדש לשוק, מחשבים ניידים, טלוויזיות חכמות ועוד שלל מוצרים מגוון מאוד.

הטכנולוגיה הולכת קדימה ואילו בני הגיל השלישי רק הולכים ומזדקנים לאיטם. ההזדקנות פוגעת בחושים ובאינסטינקטים וכמו כן ביכולת לקלוט ולעבד מידע חדש.

זוהי הסיבה למה לבן אדם שכל החיים לא היה טלפון סלולרי ועכשיו הוא כבר מבוגר מאוד – יהיה קשה מאוד ללמוד איך לתפעל טלפון שכזה.

ישנם יוצאים מן הכלל שמאוד רוצים ללמוד ולדעת ומשקיעים בכך את כל כוחם ומרצם. לאנשים אלו מומלץ לסייע בלימוד ולתמוך בהם כמה שיותר.

סבלנות נדרשת

כשרוצים ללמד אדם מבוגר לתפעל טכנולוגיה חדשה שהוא לא מכיר נדרשת סבלנות רבה מהמורה. מי שמלמד יהיה צריך לחזור שוב ושוב על הנתונים ולתרגל עם האדם הזה את הטכנולוגיה הרצויה כמה שיותר פעמים ולהנגיש את אותה טכנולוגיה שתהיה מותאמת לגיל השלישי.

אם תהיה סבלנות לשני הצדדים סביר להניח כי הלימוד יצליח וכולם יצאו מרוצים. יש לקחת בחשבון שהצלחה של תהליך כזה יכולה לקחת בין מספר ימים למספר חודשים ואפילו שנים.

הכל תלוי במורה ובתלמיד.

עדיף לרכוש מוצרים קלים לתפעול

אם אדם מבוגר רוצה לרכוש לעצמו טלפון סלולרי חכם עדיף שיקנה מכשיר לא מהמתקדמים ביותר ושיהיה בעל מערכת הפעלה פשוטה.

אותו כנ"ל תקף כשמדובר על כל מכשיר אחר. קל יותר ללמד טכנולוגיה פשוטה. כמו כן אדם מבוגר אינו צריך את הטלפון הכי חדיש בשוק, אלא יסתפק בטלפון שיצא לשוק כמה דורות לפניו.

קורסים שונים ללימוד מערכות שונות לבני הגיל השלישי

קיימים כיום קורסים מיוחדים לבני הגיל השלישי בהם מתמקדים בלימוד טכנולוגיות מסוימות על מנת להקל על חייהם של אותם אנשים.

המורים בקורסים האלו מגיעים מראש עם הבנה כי התלמידים שלהם הם אנשים מבוגרים שלוקח להם זמן רב יותר ללמוד ולקלוט מידע חדש, עקב הגיל, עקב בעיות שמיעה, עקב בעיות ראיה וכדומה.

תתמכו בהם ותעודדו אותם

אם אדם מבוגר שאתם מכירים רוצה להתקדם קדימה עם הטכנולוגיה – תעודדו אותו ותתמכו בו לאורך כל הדרך. בשום אופן אל תגידו לו שהוא לא מסוגל או תצחקו עליו, זה יוציא לו את כל הרוח מהמפרשים והא יפסיק להאמין בעצמו.

החיים לא נגמרים כשמזדקנים ומתבגרים. דווקא בגיל הפנסיה יש יותר זמן ללמוד ולהנות מדברים מסוימים בחיים. לכן אם אדם מבוגר רוצה להיות בענייני הטכנולוגיה, הוא בהחלט יכול לעשות זאת.

אז סביר להניח כי זמן הלימוד יהיה ארוך יותר, וגם לאחר שאותו אדם למד טכנולוגיה מסוימת הוא עדיין לא יהיה ממוקצע בה עד הסוף, כל אלו לא חשובים.

מה שחשוב הוא להיות שם בשביל אותם אנשים לאורך כל הדרך. לענות על השאלות שלהם בסבלנות רבה ולגרום להם להבין כי אם הם רוצים – הם יכולים.

 

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...