איך להנגיש את הטכנולוגיות המתקדמות לבני הגיל השלישי

נובמבר 26, 2019

איך להנגיש את הטכנולוגיות המתקדמות לבני הגיל השלישי

אין כל ספק כי העולם הולך קדימה ולשם מועדות פניו. אנשים מבוגרים רבים מרגישים כי הם נשארים מאחור ולא מצליחים להדביק את הקצב בה הולכת ומשתכללת הטכנולוגיה הקיימת.

אנשים אלו רוצים לדעת וללמוד, רוצים להתקדם ולהתחדש אבל קשה להם יותר מלכל ילד קטן שרק נולד. האינסטינקטים בהם ניחן ילד צעיר שונים מאוד מאלו של אדם מבוגר, בטח כשמדובר על בני הגיל השלישי.

אך אין זה אומר שלא ניתן להנגיש את הטכנולוגיות הקיימות בצורה ידידותית יותר למי שרוצה ללמוד ולדעת.

שינויים לוקחים זמן

חשוב להפנים ולזכור כי ללמוד טכנולוגיה חדשה זה עניין שלוקח זמן, לכולם. אדם מבוגר שרוצה להתחיל לגלוש באינטרנט כל יום, ושם לקרוא את חדשות היום מבצע שינוי באורח החיים שלו.

אם אותו אדם היה רגיל כל בוקר לקרוא את העיתון המודפס שלו בלי כל בעיה ומחשבה מה זה דורש ממנו, אזי פתאום להתחיל ולקרוא חדשות באינטרנט זהו שינוי גדול מאוד.

לכן קחו בחשבון ששינוי לוקח זמן. כל יום של תרגול המיומנות החדשה יוביל את אותם אנשים עוד צעד קדימה בדרך למטרה. מי שלא יתייאש ויקפיד להתאמן כל יום בגלישה באינטרנט, יגיע לתוצאות בסופו של דבר ויוכל להנות מקריאה בעיתון דיגיטלי יומי.

סבלנות משתלמת

מי שירצה ללמוד ותהיה לו סבלנות לכך רק ירוויח. מחשבה קדימה על הטווח הארוך ולאו דווקא מחשבה קצרת טווח על הנוחות היום יומית לה אנו רגילים, יכולה לסייע לאותם אנשים הרוצים בכך, לדעת שהכל אפשרי אם רק רוצים, והתוצאות לא יאחרו לבוא אם רק תהיה כאן התמדה וראש פתוח.

לא תמיד זה יהיה פשוט, יהיו גם משברים. זה חלק מתהליך למידה של דבר חדש ובמקרה זה גם יחסית מורכב. חשוב לא לומר נואש.

שימו לב כי מי שמלמד את בני הגיל השלישי את מה שהם רוצים ללמוד ניחן בסבלנות ומעריך את הרצון הרב ללמידה בגיל מתקדם.

לא חייבים ללמוד הכל – רק את הבסיס

דבר חשוב נוסף שיש לחשוב עליו בהקשר של לימוד טכנולוגיות חדשות והנגשתן לבני הגיל השלישי הוא שלא חייבים לדעת כל דבר על בוריו.

מספיק ללמד אדם מבוגר איך להפעיל סמארטפון פשוט וישן ולא חייבים ללמד אותו את הטכנולוגיה המתקדמת של המכשירים החדשים ביותר שיצאו לאחרונה לשוק. אין כל צורך ללמד את אותו אדם שימוש בכל האפליקציות הקיימות אלא רק באלו שמעניינות אותו ונוגעות לו.

בינינו, גם אדם שמצוי בטכנולוגיה ומסתדר איתה מצוין לא מכיר את כל האפליקציות והחידושים בשוק.

הנגשת הטכנולוגיה באופן מותאם אישית לאדם העומד מולכם היא חשובה ביותר, ויש לשים על כך את הדעת. ישנם אנשים בני הגיל השלישי שיצליחו ללמוד מהר יותר ויש כאלו שפחות.

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...