מיהי המדינה הכי חדשנית בעולם?

נובמבר 26, 2019

מיהי המדינה הכי חדשנית בעולם?

כבר כמה שנים טובות שישנו מעקב הבודק ומודד את המדינות החדשניות ביותר בעולם. מעקב זה הוא אינו אקראי אלא מסתמך על בדיקה של קריטריונים רבים בהם צריך לעמוד כדי להיכנס לרשימה המכובדת הנ"ל.

אז מיהי המדינה החדשנית ביותר נכון לשנת 2019? מה הוביל אותה להגיע למקום מכובד שכזה? ומי עולה ועולה במדד הדרגות משנה לשנה, בפער עצום על כל שאר המדינות?

במאמר זה תוכלו לקבל את כל התשובות ולגלות מספר דברים שלא ידעתם. מוכנים?

מדד החדשנות

נתחיל עם מדד החדשנות והקריטריונים בהם צריך לעמוד בכדי להיות מדינה שמדורגת ב100 המקומות הראשונים.

מה שנבדק בעיקר זה רמת ההשקעה במחקר ובפיתוח, מספר הפטנטים שהוגשו באותה שנה, יכולת והיקף ייצור וכמות חברות ההייטק הציבוריות הפועלות במדינה.

כל מדינה מקבלת ניקוד על פי טבלה מסודרת ומדויקת ובסיום קבלת הניקוד משכללים את התוצאה. מי שקיבלה את התוצאה הגבוהה ביותר היא המדינה החדשנית ביותר לשנה זו.

זהו לא מדע מדויק כי איך אפשר למדוד בדיוק את רמת ההשקעה במחקר ופיתוח? נכון שמסתכלים בעיקר על כמות הכסף שיוצא על תחום מסוים, אבל עדיין אין זה מצביע מפורשות על רמת ההשקעה.

את מספר הפטנטים שהוגשו וכמות חברות ההייטק הציבוריות בהחלט ניתן לבדוק ולדעת את המידע המדויק. את יכולת והיקף ייצור בכל מדינה שוב קשה למדוד באופן מדויק אבל יש דרכים בהם ניתן פחות או יותר לדעת את המספרים.

ישראל עולה בדירוג משנה לשנה

בשנת 2019 זכתה במקום הראשון בדירוג החדשנות של בלומברג מדינת דרום קוריאה שקיבלה את הניקוד הגבוה ביותר. אחריה בדירוג נמצאת גרמניה ואחריה פינלנד במקום השלישי, ובמקום הרביעי נמצאת שווייץ.

במקום החמישי נמצאת מדינת ישראל הקטנה והצעירה שעשתה עלייה של 5 מקומות מהשנה החולפת, בה הייתה מדורגת במקום העשירי. זה אומר שמבחינתנו לפחות – ישראל היא המנצחת הגדולה.

מקום חמישי מתוך 100 מדינות שנבדקו זה לא עניין של מה בכך ויש לנו בהחלט על מה להיות גאים ומסופקים. לא רחוק היום בו ישראל תהיה מדורגת במקום הראשון במדד החדשנות של בלומברג, ואיש לא יהיה מופתע מכך.

>>5 הערים החדשניות ביותר בעולם

עושר הוא לא מדד לחדשנות

מה שחשוב מאוד לציין שמידת העושר של המדינה לא משחק תפקיד כשמדובר על חדשנות. לדוגמא קטאר – אחת המדינות העשירות בעולם, שיש לה לא מעט כסף להשקיע בכל הקריטריונים שמדד החדשנות דורש, כלל לא מדורגת בעשירייה הראשונה וגם לא בעשרים המדינות הראשונות.

צריך מוחות מבריקים, אמביציה, רצון להצליח ובעיקר צריך להיות סבלניים ולהבין כי זהו תהליך שלוקח זמן. אם למדינה תהיה סבלנות להשקיע בתשתיות של המחקר והפיתוח וכיוצא באלו, בטווח הארוך היא תראה תוצאות מצוינות.

אז לסיכומו של עניין, בהחלט אפשר להיות גאים במדינה הקטנה שלנו על ההישגים שלה בשבעים ואחת שנותיה. וכמובן לשאוף הכי גבוה שאפשר ולהמשיך להתקדם קדימה, בכל הכוח.

 

הקריאה הגבוהה: חיבור עם הכוח הפנימי שלך כאיש עסקים
בעולם העסקים, הצלחה נמדדת לרוב לפי שולי רווח, נתח שוק...
קורס בינה מלאכותית למתחילים
קורס בינה מלאכותית למתחילים מטרתו של קורס בינה מלאכותית למתחילים...
מה הוא השלב החשוב שמגיע אחרי פיתוח מוצר או רעיון
אחד השלבים הכי פחות מדוברים בתהליך פיתוח מוצר הינו התהליך...